woensdag 18 juli 2007

Programma

woensdag 1 augustus:
Vluchtschema:
4.50u Lode aanwezig - inchecken
6.55u Zaventem – Lissabon (8.35u) TP 611
9.35u Lissabon - Sao Paulo (15.45u) TP 185
20.21u Sao Paulo – Porto Allegre (22.55u)
21.55u het vliegtuig landt in Porto Allegre.
diaken Roberto komt me aan de luchthaven afhalen en brengt me naar padre Edouardo

donderdag 2 augustus
Verplaatsing met de bus van Porto Allegre naar Santa Maria. Daar komt padre Antão Maria Algoet, een neef van mijn vader me ophalen. Hij brengt me naar zijn gemeenschap: de Cartuxa Nossa Senhora Medianeira (Karthuizers) te Ivorá.

vrijdag 3 tot zondag 5 augustus
Ik leef mee met de Karthuizers. Wanneer je ooit de film 'Into Great Silence' zag, dan kun je vermoeden in welke gemeenschap ik te gast mag zijn. Ik zie het als een unieke kans. Er is tijd voor veel stilte en gebed, voor gesprek en voor enkele fikse wandelingen in de streek.
Tijdens de nacht van zaterdag op zondag maak ik de nachtofficie mee. zondag 5 augustus

maandag 6 augustus
Verplaatsing Ivorá naar Porto Allegre met de bus
met diaken Roberto ga ik naar padre Edouardo waar ik overnacht. Diaken Roberto brengt me de volgende dag naar de luchthaven.

dinsdag 7 augustus
Vluchtschema Lode:
06.15 Porto Alegre – Salvador de Bahia (10.50)
10.50u Het vliegtuig landt in Salvador de Bahia.
Guido Steeman, de kok van het grootseminarie, komt me welkom wuiven in de luchthaven van Bahia.

pr. Frans Verhelle of een zuster komt me oppikken en brengt me naar Mundo Novo (Diocese de Ruy Barbosa)

woensdag 8 augustus tot zondag 19 augustus
Meeleefveertiendaagse bij pr. Frans Verhelle. Volgende zaken staan op het programma:
- Meewerken op de verschillende projecten
- Chapada Diamantinha - Pousada Ecologica Andarai is een schitterende natuursite (van maandag 13 tot woensdag 15 augustus)
- Bezoek aan de abdij van Jequitibá.
- Er is een ontmoeting gepland met mgr. Dewitte, een oostvlaamse priester die bisschop is van het bisdom Ruy Barbosa.

maandag 20 en dinsdag 21 augustus
- bus van Mundo Novo naar Salvador
- ik hoop te verblijven bij de zwartzusters van Bethel.
- bezoek aan Salvador

woensdag 22 augustus
Vluchtschema:
17.55u Salvador – Lissabon (05.45) TP 156

donderdag 23 augustus
07.45u Lissabon – Brussel Nationale luchthaven (11.20u)

2 opmerkingen:

snick zei

hey broere,
ik wens jou een goede reis toe, ik zal veel aan jou denken en bidden voor jou. veel liefs, je zus Annick.

Anoniem zei

idem